expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday, January 1, 2015

EVA LONGORIA SEORANG YANG MENJENGKELKAN KETIKA DI UNIVERSITI


Pelakon Eva Longoria mengakui bahawa dia adalah seorang pelajar yang menjengkelkan pelajar semasa masih bersekolah.

Pelakon berusia 39 tahun itu, yang lulus ijazah sarjana dalam bidang sains politik pada Mei 2013, berkata beliau menjengkelkan rakan-rakan kelasnya di California State University dalam usaha berterusannya untuk mendapat sebarang info lebih lanjut.

"Saya suka belajar. Saya sangat ingin tahu tentang kehidupan. Saya menjadi sangat berminat belajar politik apabila kita mempunyai perdebatan imigresen di seluruh Amerika Syarikat dan saya mahu tahu sejarah; mengapa ia begitu rumit, mengapa ia menjadi masalah,"

"Dengan mendidik diri kita sendiri, kita boleh menjadi sebahagian daripada penyelesaiannya," kata Eva

"Saya suka ke universiti, saya adalah orang yang menjengkelkan dalam kelas kerana sentiasa mengangkat tangan saya sepanjang masa dan bertanya soalan. Ia sungguh menyeronokkan," tambah beliau.

Walaupun dia belajar dalam bidang politik, Eva tidak berminat untuk meneruskan kerjaya dalam bidang politik.

Dia berkata, "Walaupun bmenyambung master dalam politik, saya rasa di sini begitu banyak yang boleh diakukan sebagai rakyat biasa yang lebih berkuasa daripada mana-mana ahli politik. Segala perubahan besar sejak 100 tahun yang lalu di Amerika Syarikat belum lagi dilakukan oleh ahli-ahli politik.

"Dari hak wanita untuk mengundi hinggalah perubahan hak sivil dan kebebasan hamba, semua itu datang dari rakyat sendiri dan bukanlah ahli politik," jelas Eva lagi.